27.1.2010

Mä tiesin!

Tämä päivä on paaaljon parempi. Pitää näköjään välillä viistää pitkin pohjamutia, että sitten saa taas kaivettua energian ulos itsestään.

Kävin aamulla kokeilemassa kahvakuulatuntia ja sen jälkeen veivasin crosstraineria reilun tunnin. Sykemittarin kello jäi autoon enkä jaksanut lähteä hakemaan sitä jumppavaatteissa. Tänään huomasin sen, kuinka pahasti olen mittarin orja. Tunnin alussa olin painamassa mittarin käyntiin ja pahimpien sykkeennousujen aikaan vilkaisin tyhjää rannetta.

Kahvakuulatunti oli tosi rankka ja liikkeet yllättävän helppoja, kun viitsi kuunnella ohjeet tarkkaan. Vertaisin tätä tuntia X-fittiin, koska molemmissa syke on jatkuvasti tosi korkealla ja molemmissa on tarkoitus tehdä maksimipainoilla 3 x 40 sekuntia. Miinusta tunnista antaisin siitä, että en erottanut selkeästi milloin se 40 sekuntia alkoi ja päättyi ja toiseksi siitä, että kuulia oli liian vähän, mutta tämä on vain ohjaajan ja Talin Elixian moka. Mulle jäi ainoastaan 12 kilon kuula, jolla oli suhteellisen haastava tehdä esim. työntöjä ja rinnallevetoja, kun en osaa kunnolla tekniikkaa.

Jos laji kiinnostaa, lisätietoa löytyy vaikkapa Suomen kahvakuula ry:n sivuilta aloittelijan oppaasta. Mä oon jo kauan aikonut ostaa kotiin kuulan ja aloittaa harjoittelun, mutta en ole vieläkään saanut aikaiseksi. Nykyään kuulia saa vaikkapa automarketista, sekään ei estä harrastuksen aloittamista. Jospa nyt saisin möhkäleen hommattua.

Tänään olin salilla näissä kamppeissa, eli tasan niissä, jotka sattuivat puhtaina löytymään. Ei mikään tyylin huipentuma, mutta hyvin se treeni sujuu rumissakin vaatteissa. Wink

Kahvakuula
Kesto: 0:45
Kcal: -
Keskisyke: -
Maksimisyke: -

Crosstrainer
Kesto: 1:15
Kcal: -
Keskisyke: -
Maksimisyke: -


Jos joku on ehtinyt ihmetellä, miten mulla on aikaa treenata päivisin. Syy on se, että irtisanouduin 1.1. ja sen jälkeen olen aktiivisesti etsinyt töitä, käynyt haastatteluissa ja jatkanut keskeneräisiä ilta- ja virtuaaliopintoja ammattikorkeassa. Toivottavasti tämä välivaihe ei kestä pitkään. Tässähän meinaa laiskistua. Nyt menenkin sitten viikkaamaan pyykkejä ja siivoilemaan.

Oletko kokeillut kahvakuulaa? Mitä tykkäsit?

Ei kommentteja:

Related Posts with Thumbnails