2.2.2010

Hyötyliikuntaa ja muuta heilumista

Tänä aamuna kannoin korteni kekoon taloyhtiön hyväksi. Meidän taloyhtiössä pihatyöt tehdään asukkaiden voimin. Tänä talvena tuota lunta on tullut metrikaupalla ja tänään pääsin ensimmäistä kertaa kolaa työntämään. Kyllä se ihan kuntoilusta käy. Otin koko aamun hyötyliikunnan kannalta ja vedin trion pulkalla päiväkotiin. Päiväkotikeikan jälkeen tartuin kolaan. Noloa myöntää, mutta mulla oli sykemittari päällä. Anxious

Illalla pääsin salille. Kävin ensin spinningissä ja hapottelin jalkoja ihan huolella. Ikinä ennen ei ole noin pahasti hapottanut, vaikken saanut sykettä kunnolla ylös. Venyttelemättömyys kostautuu. Kyllä venyttelyllä on merkitystä, vaikka jotkut väittää ettei ole.

Tuntui, että edellisestä salikerrasta oli tosi pitkä aika ja päätinkin sitten kerralla kokeilla uudentyyppistä ohjelmaa. Säätämiseksi se meni. Ptäisi suunnitella uusi ohjelma ja miettiä kaikki lihasryhmät ja niille sopivat liikkeet. Tarvisin kipeästi apua siihen, koska mulla ei ole tarpeeksi osaamista suunnitella itse. Olis aika luksusta jos olis sellaista treeniseuraa, jolta voisi kysellä treenaamisesta. Espoossa asuvat saa ilmoittautua.

Yritän muistella mitä tein...

Kyykyt 3 x 15 | 40 kg
Rintalihakset käsipainoilla 3 x 15 | 8,5 kg
Yhden jalan maastaveto 3 x 10 / jalka | 16 kg kuula
Korkea veto kahvakuulalla 3 x 15 | 8 kg (tempaistaan kuula nopeasti alhaalta ylös, liike ottaa moneen käden lihaksiin, mutta erityisesti olkapäihin - en ole varma tuosta liikkeen nimestä)
Ranskalainen punnerrus, suorat vatsat + vinot vatsat -yhdistelmä 3 x 15 | 12 kg kuula
Hauikset 3 x 15 | 6 kg (kaksi sarjaa vasaraotteella)
Askelkyykyt 4 x 10/jalka | 25 kg
Maastaveto 1 x 15 | 40 kg
Vipunostot (en mä taidakaan tehdä ihan sivuille vaan sinnepäin) 3 x 15 | 5 kg
Yhden käden kulmasoutu 3 x 15 | 8,5 kg
Vatsarutistukset 3 x 20
2 x 60 s hoover


Aika hätäistä, eikö?

Päivän treenisaldo

Hyötyliikunta
Kesto: 1:15
Kcal: 452
Keskisyke: 119
Maksimisyke: 143

Spinning
Kesto: 0:59
Kcal: 522
Keskisyke: 148
Maksimisyke: 167

Sali
Kesto: 1:08
Kcal: 488
Keskisyke: 131
Maksimisyke: 157

Treenin jälkeen tein itselleni ihanan palautuspirtelön. Laitoin siihen heraproteiinijauhetta 30 g, yhden banaanin, vadelmia ja maustamatonta jogurttia, yhteensä pirtelöä tuli 750 ml. Nam.

Mulla on ollut eilen ja tänään hirveä hiilarikrapula, mutta samalla tekee mieli lisää. Eilen tein tyttöjen kanssa ruisleipää ja söinkin niitä kolme. Oho. Tänään oon yrittänyt olla tiukempi, mutta nyt taas tekis mieli tehdä yks itsetehty leipä. Ne on vaan niin hyviä.

Ei kommentteja:

Related Posts with Thumbnails