13.3.2010

Päivän kunto

Vasta eilen pääsin ensimmäistä kertaa tälle viikolle urheilemaan. Kyllä otti päähän tehdä pienemmillä painoilla ja huohottaa spinningissä kuin pahinkin rapakuntoinen ryyheltäjä. Kiukustuin niin, että päätin ottaa aikatauluasian miehen kanssa puheeksi. Mun on pakko päästä useammin urheilemaan, mutta mun on myös pakko lyhentää salikäyntien pituutta. En mä voi käyttää niin montaa tuntia kerrallaan salilla. Ikuinen lapsiperheen dilemma. Toivon kovasti, että muuton jälkeen kaikki selkeytyy. Eikä tällaisessa muutosvaiheessa voi kauheasti olettaa, että asiat rullaa heti tosi jouhevasti. Haaveilen töihin juoksemisesta ja sit nopeista tehopyrähdyksistä salille. Uudesta kodista töihin on juoksumatkaa reilut kahdeksan kilometriä, joka on oikeastaan aika ihanteellinen aamulenkin pituus. Töistä löytyy suihkut ja työpaikan toisesta rakennuksesta löytyy myös uima-allas ja kuntosali.

Eilinen salireissu ei mennyt ihan putkeen. Tai treeni meni ihan ok pienemmistä painoista ja kiukustumisesta huolimatta, mutta mulla venähti reissu vähän pitkäksi. Olin syönyt lounaan ja sen jälkeen vain banaanin. Olin bussipysäkillä seitsemän aikaan ja siinä vaiheessa nälkä oli jo tosi kova. Hyppäsin bussiin, joka olikin sitten viime kerran vaihtanut reittiä. Jäin pois sellaisella pysäkillä, josta kotimatkaa oli vielä kilometri. Meinasin ruveta itkemään. Soitin miehelle epätoivoisen puhelun, että "voisitko mitenkään tulla hakemaan?". No, kyyti järjestyi ja kotona hyökkäsin samantien jääkaapille. Vedin ruisleipää tonnikalalla, kahvia, tacosipsejä, jäätelöä ja karkkia ja kaikkia nääitä ihan käsittämättömät määrät. Huh. Tänään sitten päätin ottaa itsestäni kuvat tämänhetkisessä kunnossa. Kunto on rapistunut tosi paljon kahden viikon takaisesta, koska treenimäärät ovat tippuneet tosi paljon. Yllätyin silti, etten olekaan niin pahassa kunnossa kuin kuvittelin. Näiden kuvien laittaminen nolottaa tosi paljon ja voi olla, että poistan ne myöhemmin. Onhan tuo nyt aika huvittavaa patsastella puolialasti. Kertokaa kuinka noloa asteikolla 4-10?

Eilinen treeni vielä numeroina.

Spinning
Kesto: 0:48
Kcal: 426
Keskisyke: 148
Maksimisyke: 176

Core
Kesto: 0:16
Kcal: 88
Keskisyke: 116
Maksimisyke: 140

Sali
Kesto: 0:33
Kcal: 253
Keskisyke: 135
Maksimisyke: 158

16 kommenttia:

Hanna kirjoitti...

Täällä ei näy kuvia?

Ele kirjoitti...

Eikö? Mä näen. Outoa.

elpe kirjoitti...

en nää mitään kuvia? :<

Ele kirjoitti...

Nyt varmaankin näkyy?

Nemi kirjoitti...

Täällä näkyy ja hyvältä näyttää!

Hanna kirjoitti...

Täällä näkyy nyt! *käväisee katsomassa tarkemmin*

Hanna kirjoitti...

Jestas, ootpas sä kireessä kunnossa! Ei tarvitse kyllä nolottaa yhtään! Minkäslainen tavoite sulla nyt siis on ton kropan suhteen? :)

Ele kirjoitti...

Nemi, kiitos! :)

Hanna, voi kiitos! Olis tässä vielä paljon kiristettävää, jos haluis oikeasti kireeseen kuntoon, mutta en mä ehkä halua. Niin, mikä mun tavoite on? Mä en tiedä. :D Kuinka huvittavaa, että urheilen kuin hullu ilman mitään tavoitteita. Tai siis haluan mä hyvän olon, kunnon ja omaa aikaa. Oman ajan vuoksi mä alunperin aloin urheilemaan. Voishan sitä jonkun tavoitteen kehittää, olis ehkä vähän mielekkäämpää sitten? Ideoita? :D

Anonyymi kirjoitti...

Hei, miten oot saanut noin hyvän vatsan? :)
ps. timmi perc ;D

Jonna1983 kirjoitti...

Hyvän olon saaminen on ihan riittävä tavoite! Sitähän kaikkien pitäisi tavoitella urheillessa. Aika muikee kunto! Kelpais mullekin :)

Ele kirjoitti...

Anonyymi, en mä tiiä, miten tuo vatsa on tullut. Treenaamalla tietysti, mutta ei mulla ole mitään kikkakolmosta mahapalikoiden rakentamiseen. Vai perc. :D Kiitos!

Jonna1983, niinpä! Turha sitä on mitään tavoitteita väkisin asettaa. Ja kiitos kivasta kommentista. :)

Emppu kirjoitti...

Voi Apua, Eltsukainen!! Sä oot ihan mielettömän timmissä kunnossa!!!! VAU!

Ele kirjoitti...

Emppu-murunen, kiitos! <3

Annika kirjoitti...

Mä oon sanaton. Tohon ku pääsis...tai ees puoliväliin.

Anonyymi kirjoitti...

Miten sä ootkaa saanut tollasen vatsan.. treenaatko salilla sitä erikseen paljonkin, ja millä liikkeillä? :)

Ele kirjoitti...

Anonyymi: Treenaan vatsaa melkein jokaisen treenin yhteydessä kahdella tai useammalla liikkeellä. Yleisimmät on jalkojennosto: Lähtöasento selinmakuulla jalat kohtisuoraan ylös, siitä ojennan jalat vaakasuoraan ja nostan ylös ja lopuksi nostan vielä lantiota. Toinen vakkariliike on vatsalihaspenkissä levypainon siirto puolelta toiselle. Tuossa liikkeessä vatsalihakset on koko ajan pienessä jännityksessä. Teen yleensä kolme sarjaa ja 20 toistoa. Sitten teen perus rutistuksia ja hooveria. :)

Related Posts with Thumbnails