26.6.2010

Mässyn mässyn

Tässä juhannusherkkuja mässyttäessäni olen miettinyt, että eihän tämä tervettä tai normaalia ole. Tutkailin tuota Foodit.fi-sivustoa ja heräsi miljoona uutta kysymystä. Mitkä ovat ne perus periaatteet tuossa elämäntyylissä/ruokavaliossa? Mitä ruokia syödään, mitä ei? Sen tiedän, että tuolla ruokavaliolla tavoitellaan terveempää elämää ja parempaa oloa. Miten minä voisin syödä raakaravintoja, jos sipuli, kaalit ja omena aiheuttavat vatsakipuja? Vaikka nehän saattaisivat hävitä siinä samalla, jos jättäisi kaiken turhan pois. Kuinka kallista tuo on? Mistä raaka-aineita saa?

Katsoin eilen Yle Areenasta uskomattoman dokumentin Johan Vennisestä, papparaisesta, joka eleli sokeana yksin ja hääräili kaikkea uskomatonta, mikä olisi näkevällekin ollut haastavaa. Kaiken lisäksi tämä suloinen pappa keräili puiden lehtiä ja pisti ne blenderiin ja söi. Kannattaa katsoa tuo dokumentti.


Tämä meininki, mitä nykyisin suurinosa ihmisistä harrastaa, ei ole tervettä. Miksi ihmisen pitäisi syödä itsensä ähkyyn tai niin täyteen, että alkaa väsyttää? Tai miksi pitäisi syödä aspartaamilla ja kaiken maailman E-aineilla kyllästettyjä ruokia? Hyvä olo tällaisesta ei ainakaan tule. Mulla on ainakin parempi olo, jos olen syönyt terveellisesti ja kohtuudella.

Mulla on tässä viime aikoina selvästi ollut sellainen olo, että elämäni tarvitsee ruokavaliomuutosta, mutten vielä tiedä minkälaista ja miten sen toteutan. Kaipaan myös haastetta ja jotain selkeää tavoitetta. Tällainen tasapaksu mussuttaminen alkaa kyllästyttää.

Täytyy jatkaa asioihin tutustumista ja tehdä muutoksia pikkuhiljaa.

Ei kommentteja:

Related Posts with Thumbnails