9.6.2010

Melkein neljä viikkoa ilman herkkuja

Mä ihan unohdin kertoa mun herkkulakosta ja sen päättymisestä. Aloitimme siskojen kanssa lakon melkein neljä viikkoa ennen pikkusiskon lakkiaisia. Sovimme, ettemme syö yhtään roskaruokaa, karkkia, jätskiä, leivonnaisia, eikä juoda limukoita. Lakko sujui tosi hyvin. Mulla ei ollut edes mitään ylitsepääsemättömiä himoja. Huomasin samalla, että karkit eivät ole ainoa syy mun mahan oireiluun ja pääsinkin vähän jyvälle niistä muista syistä (sipuli, vaalea leipä, tuore ruisleipä, kaalit). Herkkulakko päättyi viime lauantaina. Vaikka kuinka olin hekumoinut herkkujen mättämisestä, ne eivät silti maistuneet mitenkään tosi ihanilta. Luulin, että se olisi ollut paljon ihanampaa. Pieni pettymys. En pystynyt edes syömään niin paljon kuin ennen. Söin kaksi pientä palaa kakkua, muutaman keksin ja yhden palan kääretorttua. Seuraavana päivänä kokeilin, josko maistuisi paremmalle. Ei. Söin 100 gramman TV-sekoituspussin ja yhden suklaapatukan. Maanantaina vielä uusintayritys ja vielä suuremmilla tehoilla. Vetäisin 100 gramman karkkipussin, kaksi pingviinituuttia ja ison kourallisen tacosipsejä dippeineen. Tiistaina sit päätin, että ei enää ja lyötiin uudestaan toisen siskon kanssa vetoa. Nyt sellaisilla säännöillä, että kerran viikossa saa herkutella neljän euron edestä. Itse saa valita mitä syö, mutta neljä euroa on yläraja. Tässä tulee sitten opeteltua sitä kohtuutta. Takarajaa vedolle ei sovittu. Hui.

Huomenna on herkkupäivä. Lähden naisten kanssa mökille. Kuten kaikissa jutuissa, tässäkin on porsaanreikä ja se on nimeltään alkoholi. Hah. Viinit ja light siiderit on sallittu, joten no hätä. :D
Eilen kävin salilla tekemässä tehokkaan yläkroppatreenin. Jalat huutaa ihan omia sävelmiään työmatkapyöräilyn ansiosta. Mähän oon sellainen, että jos teen jotain teen sen sitten kans täysillä. Pyöräilen siis työmatkat täysillä ja ohitan kaikki, siinä on sitten reidet hapoilla, mutta hyvä niin. Hyvä mieli siitä tulee. Nyt tulee viikonlopun verran taukoa pyöräilystä. Jospa tuo hanurikin toipuisi järkytyksestä. Pitäis varmaan hommata sellaiset rumat pehmustetut vaippahousut.
Niin, eilinen yläkroppatreeni. Tein sen ilman palautteluita niin, että tein esim. yhden sarjan haukkareita ja seuraavan sarjan jotain muuta. Nopeaa, tehokasta ja hapottavaa. Sen jälkeen kävin ohjatussa venyttelyssä ja pyöräilin hiljakseen kotiin tehden ylimääräisen 8 kilometrin kiepautuksen Haukilahden ja Westendin rannassa. Oli niin ihana ilma, että oli pakko venyttää kotimatkaa. Mä oon ollut harvinaisen hyvällä tuulella viime päivinä. Johtuukohan sen pyöräilystä vai mistä, mutta kivaa on. Mä oon tuntenut oloni jotenkin erityisen onnelliseksi ja etuoikeutetuksi. Elämä maistuu mansikoilta. Jeah. Näin on hyvä.

Tällä viikolla olen pyöräillyt noin 100 kilometriä ja siihen päälle kahvakuulatreeni + salitreeni. Ihan jees. Viikonlopun urheilut saattaa mökkireissun takia jäädä vähemmälle. Tänäänkin keskityin siihen, että lakkaanko kynnet keltaisella, oranssilla, vihreällä, sinisellä, pinkillä, violetilla, valkoisella, punaisella vai mustalla? Heh. Lakkasin sitten pinkillä. Ostin H&M:ltä kaksi settiä halpiskynsilakkoja. Oli niin herkullisen kesäisiä värejä, että oli pakko. Nyt voi lakata tyttöjenkin kynnet. Mustalla en ole viitsinyt. :D

Nyt fudista katsomaan. Hejppa ja hyvää viikonloppua.

Ei kommentteja:

Related Posts with Thumbnails