20.6.2010

Viikko meni, viuh

Taas ollaan sunnuntaissa, uuden viikon kynnyksellä. Tämä viikko oli kiva! Nautiskelin jälleen työmatkapyöräilystä ja ehdin pariin otteeseen salillekin. Laitan viikkoraportin, kunhan HeiaHeia sen mulle lähettää. Olen aika innoissani tuosta sivustosta. Se on urheiluaiheinen facebook. :)

Tiedättekö mikä pyöräilystä tekee niin mukavaa?

- Se kun vastaan tulee hymyileviä pyöräilijöitä ja juoksijoita.
- Se kun saa olla melkein tunnin ulkona joka päivä. Raitis ilma tekee hyvää. Edes vesisade ei haittaa mitään.
- Se kun saa haistella luonnon tuoksuja ja ihmetellä luontoa.
- Se kun näkee kalastajia, joutsenia, melojia, veneitä, aurinkoa, sadetta, kukkia, lintuja...

Monena aamuna mun mieleen on palautunut juuri se fiilis, joka oli lapsuuden purjehdusleireillä. Kaikki se sama ihmetys, lapsuuden riemu ja huolettomuus. Vähemmästäkin tuntee olonsa onnelliseksi, jos saa tehdä pieniä retkiä takaisin onnelliseen lapsuuteen. Kuulostan varmasti tosi hurahtaneelta ja sitä tunnustan myös olevani.
Samaan hehkutukseen on myös tunnustettava, että mulla ei ole vielä pyöräilykypärää. Hyi mua! Kävin jo kokeilemassa niitä, mutta... Ne on ihan järkyttävän rumia. Siitä syystä (varmasti) kaikki pyöräilijät käyttävät jätti-isoja aurinkolaseja - ettei kukaan tunnistaisi niitä potta päässä. Mutta kyllä mun täytyy olla vastuullinen aikuinen ja äiti, että on se kypärä hommattava. Saa linkittää hyviä vaihtoehtoja. Sitä paitsi mä kuulun vähemmistöön, kun mulla ei ole kypärää, joten olen se tollo, joka ei ymmärrä omaa turvallisuuttaan.

Ei kommentteja:

Related Posts with Thumbnails