13.9.2010

Ei irronnut, ei

Tänään on ollut jotenkin huono päivä. Mulla on ollut hirvee miekka otsassa heti aamusta alkaen ja silmät sämpylänä puoleen päivään saakka. Työkaveri repes nauramaan, kun näki mut aamulla, sen verran hyvännäköinen olin.

Pääsin treenaamaan vasta kahdeksan jälkeen ja mulla ehti olla jo sen verran nälkä, ettei treeni sujunut ollenkaan. Ei pysynyt ajatus mukana. Mä vaan sähläsin ja voimatkin tuntuivat olevan hukassa. Aina ei suju, ei voi mitään. Tänään olis pakko tehdä huolellisest venyttelyt. En edes muista milloin olisin venytellyt kunnolla koko kropan.


Kyykyt 3 x 15 x 40 kg
Maastaveto 3 x 15 x 40 kg
Vinopenkki 3 x 15 x 8,5 kg/käsi
Kulmasoutu 3 x 15 x 10 kg/käsi
Levypainon siirto kulmapenkissä 3 x 20 kiertoa x 10 kg
Ojentajat köydellä 3 x 15 x 25 kg
Hauikset 3 x 12 x 7 kg
Pohkeet Smithissä steppilaudan päällä varvistellen 3 x 10 x 20 kg
Askelkyykyt Smithissä 3 x 10 x 20 kg
Jalkojennosto selinmakuulla 3 x 15
Kyljet taivuttaen 3 x 10 x 15 kg levypaino
Työntö kahvakuulalla 3 x 10 x 10 kg
+ alku- ja loppuverryttelyt

Kesto: 1 h 22 min
Syke: keski - 131 bpm, max - 160 bpm
Kalorit: 557 kcal


Esikoisen näkemys eilisestä kävelyretkestä.

Viikon 36 treenit


Ma: Pyöräilyä 30 km, Spinning Challenge, Core
Ti: Pyöräilyä 16 km
Ke: Pyöräilyä 16 km, 11,4 km juoksu
To: Pyöräilyä 16 km, kahvakuulaa 36 min
Pe: 18 km pyöräilyä
La: Lepo
Su: Luontopolulla käppäilyä

Yhteensä 9 tuntia 49 minuuttia, 3417 kcal.

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Ajattelin kysäistä noista kalorimääristä, kun ne tuntuvat varsin pieniltä. Jos liikkuu melkein kymmenen tuntia, joka koostuu tehokkaasta liikunnasta kuten salista, spinningohjauksesta ja pyöräilystä, niin 3500 kcal on kyllä erittäin alakanttiin oleva luku.

Ihmisen perusaineenvaihdunnan päälle tuleva päivittäinen perusliikkuminen kulutttaa noin 3-6 kcal tunnissa. Jos vaikka laskisi sinun liikunnallisen kulutuksen olevan keskiarvoltaan 10 kcal/tunti niin tuolla liikuntamäärällä kokonaiskulutus nousisi lähes 6000 kcal:iin.

Muissakin blogeissa olen ihmetellyt tätä samaa asiaa.

-Tikru

Ele kirjoitti...

Tikru: Kiitos kommentista! :) Mä en tiedä absoluuttista totuutta kalorinkulutuksesta. Mä vain sokeasti luotan mun Polarin antamaan lukuun. :P Mittari antaa lukeman mun käsittääkseni näiden tietojen perusteella: ikä, sukupuoli, paino ja syke. Ollaan monesti ihmetelty, kun miehen kalorinkulutus samanmittaisella lenkillä on melkein kolminkertaista. Kerro ihmeessä lisää, jos sulla on enemmän tietoa aiheesta. :)

Anonyymi kirjoitti...

Ei mulla sen enempää ole tietoutta asiasta, mitä nyt itse olen omia treenejäni noin 10 vuoden ajan seuraillut :)

Kuntosaliharjoittelussa kalorinkulutus on luullakseni sykemittarin antamaa lukemaa korkeampi. Syke pääsee laskemaan sarjojen välillä varsin alas, mutta omien tuntemuksien mukaan kulutus on kuitenkin melko korkealla koko ajan.

Kestävyyslajien puolella sykemittarit tuntuvat antavan varsinkin naisille varsin pieniä kulutuslukemia. Miehillä kulutuslukemat ovat mielestäni paremmin kohdallaan. En osaa yhtään sanoa mistä tämä mahdollisesti johtuu.

Tuolta voi arvoida myös kulutuksia
http://www.kuntolehti.com/main.php?id=68

-Tikru

Related Posts with Thumbnails