25.10.2010

Mä oon taas elossa!

Ei tänäänkään pääkipua! Loistokasta!

Menin tänään bussilla töihin, vaikka eilen vielä ajattelin juoksevani. Aamulla painavan repun kanssa juokseminen pikkuisen hazardissa kunnossa olevilla niskoilla ei tuntunut enää hyvältä ajatukselta. Oli muuten kiva olla taas töissä ihan omana itsenään eikä pääkipuisena kiukkuperseenä. Sain omalle koneelle asennettua Petra-jumppaohjelman. Se käskee kerran tunnissa (aikaväliä voi muuttaa) venytellä ja tehdä jotain pieniä jumppaliikkeitä. Aion tunnollisesti noudattaa sitä.

Töistä lähdin kotiin mun valkoisella ruppanalla, joka oli uskollisesti odotellut mua työpaikan pihalla viime tiistaista lähtien.
Tulin just salilta. Kävin tekemässä perus maanantaijumpat: spinning challenge -tunti, jonne meinasin muuten kuolla, ku kunto oli ehtinyt vähän rapistua, ja sen jälkeen heiluin vielä salilla ja tein koko kropan treenin läpi ja matkat menin tietty pyörällä. Olipa ihanaa taas treenata!

Salin puolella näin tosi kovakuntoisen näköisen tyypin, joka teki kahvakuulaa ja joogaliikkeitä. Se näytti ihan sairaan siistiltä ja tuntui ihan hölmöltä tehdä siinä vieressä jotain punttien kilistelyä. Mulla on jotenkin sellainen fiilis, että olisi paljon kivempi tehdä jotain kokonaisvaltaista tämän iän ikuisen kuntosalitreenaamisen sijaan. Jotain sellaista, jossa kehittyisi koordinaatio, venyvyys ja vartalonhallinta. Mitä se olisi? Mun salainen haave on aloittaa vapaaottelun peruskurssi, mutta en tiedä saanko koskaan kerättyä tarpeeksi rohkeutta aloittaakseni.
Mä liityin eilen Kiloklubiin ihan vain sen takia, että näen suurinpiirtein paljonko syön ja onko mun syömiset "normien" mukaisia. On ne. Jos tunnette Kiloklubin periaatteita, niin ohjelma ilmoittaa erilaisin pallukoin, oletko syönyt riittävästi erilaisia ravintoaineita. Siellä on neljä pallukkaa: kasvikset, energia, herkut ja kuidut. Pallukka on punainen, jos olet syönyt liian vähän esim. kuituja ja pallukka on vihreä, jos olet syönyt oikein. Masiina myös kertoo syötyjen ruokien kalorimäärät ja onko kalorivajetta. Ohjelmaan on syötetty oma aktiivisuustaso, paino, pituus ja ikä, ohjelma oletettavasti ja toivottavasti ottaa nämä huomioon laskuissaan. Vaikuttaa ihan hauskalta systeemiltä, vaikka onhan se tosi työlästä täyttää kaikki päivän aikana syödyt ruoat.

Mukavaa viikkoa teille lukijat, tämä painelee nyt suihkuun ja venymään.

3 kommenttia:

s u v i :) kirjoitti...

Vapaapaini ois niin siistiä!

houtten kirjoitti...

Voih, vapari!
Mä niin diggaan siitä. Seurasin sitä Sali-sarjaa silmä kovana. Musta se oli aivan kertakaikkisen mahtavaa.
Ymmärrän siis salaisen haaveesi.. ;)

Ele kirjoitti...

suvi: Niin olis! Mä rupesin heti etsimään, milloin alkaisi seuraavat peruskurssit, mutta ei ilmeisesti ihan vielä, koska en löytänyt mitään...

houtten: Se sarja sai minutkin innostumaan lajista. Ihan mahtava laji! :)

Related Posts with Thumbnails