26.1.2011

Herkkulakko!

Taas mä alan herkkulakkoon, mutta tällä kertaa yhdessä Suvin kanssa. Joukkoon saa liittyä! Yhdessä on paljon hauskempaa kärsiä. Lakko kestää kokonaisen kuukauden ja alkaa NYT, tästä päivästä ja kestää 26.2.2011 asti. Suvi aloitti jo eilen, mutta mä olin eilen vielä heikko.

Nyt on hyvä aloittaa, koska olen sopivasti ihan turvoksissa. Omatekemät sämpylät on ehkä pahinta turvoketta, mitä mun maha tietää ja eilen illalla oli pakko sortua karkkiin, joita mies toi kotiin tullessaan. Mutta nyt sitten alkaa ryhtiliike. Poikkeuksia pitää aina olla ja tässä kuussa poikkeus on omat synttärit.
Pois jätettävät herkut: karkit, suklaat, piirakat, kakut, limut, vanukkaat, siis kaikki, missä on sokeria ja mistä omatunto kolkuttaa. Sallin itselleni light limut ja juustot, mutta yritän samalla taas tuon mahan takia jättää hiilareita vähemmälle.

Lähteekö joku mukaan herkkulakkoon?

9 kommenttia:

Eve kirjoitti...

Tsemppiä!!! :)
Tällaiset haasteet tekee aina hyvää sekä mielelle että keholle. Ainakin mulle herkkulakot on aina TODELLISTA pinnistelyä. Mä olin tammikuusta puolet herkkulakossa ja nyt meininkinä on "yksi herkkupäivä per viikko", voimassa toistaiseksi!

sannisanni kirjoitti...

Itsekin aloitin herkkulakon tossa sunnuntaina! Itseasiassa sun innoittamana, kun luin sun aikasempaa herkkulakko postausta, nii aattelin että mäkin kokeilen! en oo ennen onnistunut :D mut ehkä nyt! ainakin ekat kolme päivää sujunut täydellisesti, ei oo ees tehnyt mieli herkutella!

Tsemppiä!

Suvi kirjoitti...

Jiihaa ;) Mä tuun kaipaamaan jogurttia ihan kamalasti, siis kaikkien oikeesti herkkujen lisäks tietysti. Voih. :D

suvinen kirjoitti...

Tsempit lakkoon! Mulla lähti herkkulakko kanssa käyntiin uudesta vuodesta, tosin en oo noin tiukalla meiningillä, pois jätin karkin, suklaan, leivonnaiset, sipsit, popcornit. limsa on sallittu kun juon sitä niin harvoin muutenkin, sekä vierailla kahvipöydässä on herkut sallittu, mutta kohtuudella. tosin mulla on niinkin kova tavote kuin vuosi herkkulakkoa!

Satu kirjoitti...

Mä ilmottaudun mukaan!! Vieläkö ehtii? Karkki- ja suklaalakossa jo olinkin...

Tunnustaudun samalla myös urheiluhulluksi kahden tytön kotiäidiksi, joka on jo kaksi viikkoa ollut tekemättä yhtään mitään pitkittyneen flunssan takia. Ehkä lauantaina sykespinning? :-)

Ele kirjoitti...

Eve: Kiitos! Tsemppiä tarvitaan. Mulla oli joulun jälkeen lipsahtanut tuo yksi herkkupäivä viikossa -linja vähän sellaiseksi joka päivä jotain hyvää -linjaksi. Jos sitä taas oppisi, kun pitää kuukauden kurinpalautuksen.

sannisanni: Hei kivaa! Tänne saa tulla kertomaan tuntojaan, jos on tarvetta kertoa, miten herkkulakko sujuu. Kauanko meinasit lakkoilla?

Suvi: Jogurtti on kyllä paha ja Creme Vanilla, jota laitan aina rahkan sekaan.

suvinen: Kylässä kieltäytyminen on herkkulakossa kaikista vaikeinta. On jotenkin noloa kertoa, että mä oon nyt herkkulakossa. Helposti luullaan, että laihdutan, vaikka siitä ei ole kyse. Tsempit sinullekin herkuttomampaan elämään!

Satu: Tottakai ehtii! Tervetuloa mukaan niin blogiin kuin herkkulakkojengiinkin! :)

Toivottavasti pääset lauantaina hikoilemaan, mutta lupaathan, ettet mene, jos on yhtään huono olo?

nazzy kirjoitti...

Mäkin voisin tulla messiin. :)

sannisanni kirjoitti...

hei, nyt on ainakin mennyt tosi hyvin lakon kanssa! vaikka tänää oli kavereita kylässä ja ne siinä herkkuja söi, niin pidin pintani ja söin pähkinöitä! hyvin pärjäsin!
Neljä viikkoa ois tavoite, ja sen jälkeen varmaan sitte jatkaisin semmosella kerran viikossa saa syödä herkkuja -systeemillä!

Ele kirjoitti...

Hei huippua, nazzy lisää remmiin! :)

sannisanni: Ihanaa kuulla, miten muilla menee! Hyvin sulla tuntuu menevän. Itselläni ei ole ihan noin helppoa. Tai hetkittäin on tosi tuskaista... Tuo kerran viikossa -systeemi olis hyvä, jos sitä osais noudattaa.

Related Posts with Thumbnails