7.1.2011

"Onks pakko käydä suihkussa, jos ei tullu hiki?"

Niin, onko? Laughing Eiku siis, mullahan tuli hiki. Otsikko on mainoksesta, joka tulee Radio Rockilta aina välillä ja se naurattaa aina.

Kävin siis juoksemassa vähän yli kymmenen kilometriä. Juokseminen oli kinoksessa tarpomista, eli hitaahkoa, mutta mukavaa. Kinoksessa juokseminen on jaloille aika miellyttävää. Penikat ei kiukuttele yhtään!

Muuten, uuden puhelimen myötä myös lenkinmittaussofta on vaihtunut. Sports Tracker vaihtui RunKeeperiin. RunKeeper on vähintäänkin yhtä hyvä kuin Sports Tracker, oikeastaan monilta osin parempi. Sports Trackerin visuaalinen ilme oli miellyttävämpi ja jos lenkin aikana otti kuvia, softa lisäsi ne automaattisesti kartalle. Joo, on tosi tarpeellista, mutta ihan hauska lisä kuitenkin. RunKeeper taas kertoo viiden minuutin välein ajan, juostun matkan ja keskiarvovauhdin kuulokkeista. Tuo ominaisuus on kyllä ihan tosi hyvä! Ja tietty piirtää lenkin kartalle ja kertoo kilometriajan jokaiselta kilometriltä, tämäkin on itse asiassa paremmin tässä iPhonelle sopivassa softassa. Niin, ja kaikista parasta tässä on tietysti se, että softa on ilmainen. Jos tiedät muita tai parempia vastaavia appseja, niin kerro ihmeessä!

Tämän päivän reitti.

Juoksu 10,05 km
Kesto: 1 h 8 min
Syke: keski 154 bmp, max 180 bmp
Kcal: 612 kcal

Tässä vaiheessa mun on tunnustettava teille yksi juttu, josta en todellakaan ole ylpeä ja voitte ruoskia ihan vapaasti, nimittäin.... Mä ratkesin Egyptissä tupakoimaan. Olin ollut vuoden (!) polttamatta ja nyt sitten aloitin tämän tyhmyyden uudestaan! Ei mitään järkeä! Täytyisi lopettaa, koska mun imagoon ei sovi tupakka ja mä en yhtään miellä itseäni tupakoitsijaksi. Mut miten tämä hoituisi, koska homma on lähtenyt aika nätisti näpistä? Auts.

Siitä nuo mun jäätävät sykkeet johtuu, jos on yhtään pistänyt silmään. Ja osittain kyllä myös tästä vatsaongelmasta. Tänään tuli kahdet tulokset, mutta kolmas tulee jostakin syystä vasta ensi viikon alussa. Mutta siis, kaksi ensimmäistä oli negatiivisia. Ei mulla mikään oo, ehkä? Mut miks mun maha on taas ihan pallo? Ja EI, edelleen, en ole raskaana.

14 kommenttia:

Maarit kirjoitti...

Itselläni oli tuota samaa "pallottelua", kunnes jätin kotimaiset viljat pois eli vilja-allergia iski. Nyt mennään perunalla, maissilla ja riisillä sekä luontaisesti gluteenittomilla.

Ele kirjoitti...

Maarit: Mä oon itse asiassa jättänyt jo enimmät viljat ja nopeat hiilarit pois, koska olen huomannut saman, että ne eivät vain sovi mun vatsalle. Aamun ruisleipää en ole vielä jättänyt, koska vatsa kestää sen, mutta vain paahdettuna. Kivaa olla vatsaongelmainen. Not.

Maarit kirjoitti...

Mulla ei kestä edes pientä määrää, edes tärkkelystä tai tärkkelyssiirappia, joka on jostakin viljasta. Muutaman tunnin päästä on taas pallo mahassa. Tarkkana saa olla, vehnää kun on IHAN joka paikassa. Toivottavasti ongelmasi selviää, ei ole kivaa sellainen turvottelu.

Suvi kirjoitti...

Eiiiiiiiiiiiii :D Et ois saanut ratketa! Nyt äkkiä takas ruotuun siitä! Mulla tulee ihan ihan ihan kohta se vuosi täyteen enkä kyllä aio ikinä enää maistaakkaan tupakkaa. Hyh.

Ele kirjoitti...

Maarit: Olis kyllä ihan järkevää kokeilla totaalikieltäytymistä viljoista ja katsoa, mitä maha siihen sanoisi. Tää turvottelu ei todellakaan ole kivaa eikä varsinkaan Egyptin reissulta jäänyt epämääräinen vatsan kramppailu. No, jospa tähän löytyisi joku selitys esim. niistä labroista, joiden tulokset tulee viimeistään tiistaina.

Suvi: Eiiiii niin!! Mä oon tyhmä! Mä kyllä lupaan palata ruotuun... En vain tiedä milloin. :P

Anonyymi kirjoitti...

APUA.. kamppailen ite tässä ton tupakoinnin lopettamisen kanssa. eniten ahdistaa tällä hetkellä just sen epäsuotuisa vaikutus urheiluun ja tietty aivan turhaa rahan menoo..

Mullon kans vatsa reistaillu enemmän tai vähemmän ja tos vuoden vaihteen jälkeen oli taas sellanen olo et hyvä ku pääs liikkuun.. aivan karseeta ja ku ei oo hajuakaan mistä johtuu.helvetti soikoon.. ny ku taas suht normaali olo niin osaa sitä kyl arvostaakki

Ele kirjoitti...

Anonyymi: Tupakointi pitää vaan lopettaa. Naps, kas näin. ;) No tavallaan noinhan se menee, päättää vaan ja pysyy päätöksessä.

Mahaongelmat on niin hankalia, ku niiden syytä on niin vaikea arvuutella. Syy voi olla mikä tahansa ja oireet saattaa tulla pitkälläkin viiveellä. Toivottavasti sun maha pysyy kuosissa, koska elämä on niin paljon parempilaatuista, jos maha on kunnossa.

Anonyymi kirjoitti...

Totta, ja se röökin veto pitää lopettaa seinään eikä jahkailla että voi sitä ny sillon tällön vähän poltella. kesällä olin peräti viikon polttamatta ja ah oli kyl spinningissä sellasta hengittelyn riemujuhlaa että... :)
ja toi maha juttu on kyl niin tosi, ei sitä ees osaa aatella miten ällöö se elämä on jatkuvan turvotuksen ja ällötyksen kourissa jos ei ite oo kokenu sitä kaameutta..

Anonyymi kirjoitti...

Hmm, yhden tutun muistan kärsineen vatsan turvotuksesta ja syynä tähän olikin työpaikan homeongelma. Vatsa on kyllä hankala paikka, jos reistailee.

Hanneli

Ele kirjoitti...

Anonyymi: Kelasin, että lopettaisin kolmekymppispäivän jälkeen. Mun synttärit on helmikuun 12. päivä, eli sen jälkeen jos sitten lopettais.

Hanneli: Meidän suvussa on paksusuolen ärtymää ja muita ihania vatsaongelmia. Tää mun juttu voisi olla jotain sen suuntaista, mutta hyvin paljon lievempää.

Maj kirjoitti...

Nyt melkein aloin toivomaan, että puhelin hajoaisi ja voisin tuollaisen hankkia... :) Kuulostaa hienolta sovellukselta!

Ele kirjoitti...

Maj: Jos sulla on Nokian puhelin, useimpiin uusiin malleihin saa ilmaiseksi ladattua tuon SportsTrackerin. Se on kans tosi hyvä softa. :) Mutta ei ole iPhonen voittanutta. Tää on ihan yliveto puhelin ja mulla on ollut MONTA puhelinta elämäni aikana.

Suvi kirjoitti...

Pakko oli ladata toi SportsTracker. Mulla on Nokian navigator, enkä ole kyllä uutta hankkimassa ellei toi hajoa. Käytän aina puhelimet loppuun asti ja tää nykyinen oli uutena sillon niiiiin kallis, etten raaski hankkia uutta "ilman syytä" :D :P

Nyt on jalat niin kipeet eilisestä, mutta heti kun helpottaa, pitää päästä testaamaan softaa! Kiitos vinkistä :)

Ele kirjoitti...

Suvi: Mä oon taas ihan toisenlainen tekniikkahörhö. Haluun uuden puhelimen, ennen ku edellinen on tuskin sisäänajettu. :P

Kerro sit tykkäsitkö SportsTrackerista. Muista venytellä, niin jalat toipuu nopeemmin? ;)

Related Posts with Thumbnails