15.2.2011

Laiska maanantai

Eilinen oli kyllä niin lötkö päivä, ettei mitään järkeä. Sain kuitenkin töiden jälkeen itseni väännettyä salille. Kävin 45 min spinningissä ja 15 min shapessa (vatsat) ja sen jälkeen tein 40 min salitreenin. Spinning ei jotenkin yhtään sujunut, kun reidet on vieläkin ihan jumissa lauantain kyykkäämisestä. Ja ei se ystävänpäivämusiikki (rakkauslaulut) oikein toiminut treenatessa. Salitreeni kuitenkin sujui ihanasti, kun kyykkäsin ihan pikkuisilla painoilla. Oli aika ihanaa tehdä kerrankin kevyitä kyykkyjä, kun pystyi tekemään ooooikeen hitaasti ja herkutellen. Perse kiittää.

Tuli muuten mieleen, että se lonkkakipu on hävinnyt! Se saattoi johtua niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin kireistä lonkankoukistajista, kuten yksi fiksu kaveri mulle facebookissa ehdotti. Eli voin taas kokeilla juoksemista.
Puma-paita korkattu.

Mun pitäis vähitellen jakaa tuota mun salitreeniä osiin. Mä dorka teen joka kerta koko kropan kerralla, kun en malta olla tekemättäkään. Ahne. Miten te jaatte lihasryhmät eri päiville?

Eilen kuuntelin pukkarissa kahden naisen jutustelua siitä, minkälaisesta treenaamisesta ne tykkää. Yllättäen suurinosa naisista tykkää eniten ryhmäliikuntatunneista ja nimenomaan tanssillisista tunneista. Mä oon ehkä aika kipee, mut tykkään eniten salitreenistä ja sen jälkeen spinningistä tai oikeastaan täydellinen kombo on tunnin rankka aerobinen treeni + sali päälle. Ach.

Tänään on muuten parempi olla pirteä päivä, koska olen kerrankin nukkunut kahdeksan tunnin yöunet. Menin jo ennen kymmentä nukkumaan! Harvinaista. Enkä illalla avannut edes konetta!

Kaverin kamerasta löytyi kuvia lauantailta. Julkaisen vain yhden. :D
Kolmekymppinen!

7 kommenttia:

Elina kirjoitti...

Itselläni on 2-jakoinen kuntosaliohjelma, missä ensimmäisenä päivänä treenataan jalat, selkä ja keskivartalo ja toisena päivänä sitten kädet, olkapäät ja keskivartalo. :-)

Suvi kirjoitti...

Mäkin ajattelin kehitellä jaetun ohjelman itelle. Mulla on muutenkin vuoden takainen ohjelma avaimella, eikä se nyt niin ihmeellinen ole.

Mulla on takareidet niin jumissa pumpin jäljiltä, kuten myös rintalihakset ja olan seutu. Auts. Mietin vielä tänään meenkö tänään treenaamaan vaiko vasta huomenna. :D

Tosi nätti kolmekymppinen! :)

Hanna (kokataan!) kirjoitti...

Hei, olen sinun blogiasi nyt vähän seuraillut ja tykkään siitä kovasti :) Urheilu- ja liikuntajutut kiinnostavat paljon!

Mä tykkään eniten tehdä niin, että ENNEN spinningiä tai muuta rankkaa aerobista liikuntaa teen salitreenin ylä- ja keskivartalolle. Onkohan sillä väliä, tekeekö aerobisen ja salin missä järjestyksessä?! :O

Salilla sitten teen yleensä pääosin taas ylä- ja keskivartaloa, mutta yleensä yhdistelen fiiliksen mukaan jalkoja myös. Mä harrastan suhteessa niin paljon enemmän aerobista, ja nimenomaan jaloille, että jää usein salitreenissä jalat vähän kakkoseksi...

Eve kirjoitti...

Mä oon viime aikoina käynyt liian vähän salilla...koukutin itseni zumbaan ja sitä ennen jo compatiin ja pumpiin, niin, että ei raski käyttää niitä harvoja urheilukertoja saleiluun. Mun ohjelmassa on kaikki lihasryhmät samalla kertaa myös, joten en osaa auttaa sun kysymyksen kanssa.
Mutta kaunis kolmikymppinen oot!!

Anonyymi kirjoitti...

Mä olin kans eilen spinningissä ja toivoin näkeväni sut siellä. Mut ilmeisesti olit myöhemmin, mä olin jo 17.15 alkavassa.
Ihana kolmekymppinen oot!

Maru

Satu kirjoitti...

Hei kaunis.

Sillon kun treenailin punttitreeniä, mulla oli kolmijakoinen treeniohjelma: yläraajat, alaraajat ja keskivartalo. Nykyään spinninki jyrää.

Tota vaan mietin, et jos vedät täysiä tunnin aerobisen, miten sul riittää energiat kehittää(!) lihaksia? Tankkaatko treenin aikana muutakin kuin vettä?

T. Utelias, jonka tää viikko meni sairastelun ja muuton vuoks totaalilörinäks. mälsää!

Ele kirjoitti...

Elina: Tuollainen ohjelma kuulostaakin hyvältä. Haluatko kertoa, mitä liikkeitä teet?

Suvi: Missä sä muuten käyt treenaamassa?

Monesti lihaskipuun auttaa kevytreeni ja huolellinen venyttely.

Ja kiitos! :)

Hanna (kokataan): Kiva kun luet ja vielä kivempi, kun kommentoit. :)

Mä en ookkaan tuota järjestystä vielä kokeillut. Tuo järjestys on varmaan jäänyt päälle siitä, kun oon treenannut juoksua ja aerobinen treeni on ollut silloin se tärkein ja oon halunnut käyttää siihen enemmän energiaa ja sit jos jaksaa, niin oon tehnyt salitreenin.

Eve: Eikö muuten samaan hintaan saa käydä salin puolella, siis vaikka zumban jälkeen?

Kiitos muru! :)

Maru: Mä oon nyt käynyt aika usein Talissa, kun se on lähellä työpaikkaa. Olis ollut kyllä ihana nähdä. Tehdäänpä treenitreffit tai muut treffit taas pian.

Satu: Hei, ja kiitos. :)

Spinning on vaan niin kova. Mä en kyllästy siihen varmaan ikinä. Oon nyt viis vuotta sitä harrastanut.

Ai miten mä jaksan treenata kaksi tuntia putkeen? Tästäkin mä syyttäisin aiempaa juoksuharrastusta, kun silloin saatoin juosta 2,5 tuntia putkeen, niin oon kelannut, että miksei vois treenata salilla kahta eri lajia kaks tuntia. Mä huolehdin aina, että olen syönyt ja juonut riittävästi treenipäivänä. Treenin aikana juon vain vettä, mutta treenin jälkeen - voi sitä syömisen juhlaa! :P

Tällainen kombo (tunnin aerobinen + sali) ei nimenomaan kehitä lihaksia ainakaan tehokkaasti. Niin mulle on muistaakseni sanottu. Eli jos haluaisin kehittää/kasvattaa lihaksia, mun pitäisi treenata jotenkin toisin. Jos joku tietää, niin kertokaa, miksi tällainen yhdistelmä ei ole järkevä

Related Posts with Thumbnails