25.2.2011

Puolimaratonhaaveita

Kiitos edelliseen viestiin kommentoineille. Mun silmät aukesi ja tajusin itsekin, missä vika piilee, kun puntarin viisari värähtelee tasaisesti ylöspäin. Olen juonut iltaisin liian vähän vettä ja oon pitänyt liian pitkiä välejä aterioiden välillä. Yritän muuttaa tapani, mutta eväiden kuskaaminen on ärsyttävää. Eilisen välipalan nappasin lounaalta. Tein pari ruisleipää valmiiksi, mutta söin ne vasta iltapäivällä. Ja kas kummaa, ilta olikin paljon helpompi syömisten osalta. Pahin turvotus onkin lähtenyt liikkumaan - kilo on hävinnyt toissapäivästä. Luojan kiitos! Nakkisämpylät silmillä ei oo kiva hiihdellä.

Toisin kuin joku/jotkut teistä luuli, että mun maha reistaa. Se on itse asiassa ollut aika hyvänä aika jo jonkin aikaa. Turvonnut se on tietysti, kun koko kroppa on turvoksissa, mutta kipeä se ei ole ollut. Ja se on iloinen asia! Kai mä olen vähitellen oppinut jättämään lautaselta enimmät sipulit, lantut, kaalit, paprikat, omenat ja muut mahaa ärsyttävät ruoka-aineet pois. Niin, ja enimmän leivän. Aamulla syön paahdettua ruisleipää, paahtamattomasta maha kiukustuu.

Eilisen treenit

Menin eilen pitkästä aikaa Xycling Challenge -tunnille. Helenan vetämänä (Sellon Elixiassa) se on ihan parasta! Tunti on sairaan rankka, mutta Helenan asenne ja tsempaus saa sen tuntumaan helpolta. Helena saa ajatukset jotenkin siirrettyä pois hapottavista jaloista, vaikka naama vääntyy väkisin irvistykseen. Harmi ku se mun sykemittari on hukassa. Eiliseltä tunnilta olis varmaan irronnut aika mojovat sykelukemat, kun juoksupätkissä mä oikeesti murisin/ärisin, ku tuntui jaloissa niin pahalta. :D

Spinningin jälkeen mietin, että tuskin jaksan enää mennä salin puolelle kyykkäämään, mutta niin vain latasin tankoon 50 kg ja kyykkäsin kolme 15 sarjaa ja tein koko saliohjelman taas läpi, paitsi olkapäät jätin tällä kertaa väliin. Taas mietin, että tarviin kipeästi uuden saliohjelman, vaikka kyllä mä joka kerta vähän vaihtelen liikkeitä, etten ihan identtisiä treenejä tee, mutta silti tuo pyörii niin samaa kehää. Mun pitäisi muutenkin miettiä joku järkevä treenisuunnitelma tai ostaa pari personal trainerin -tapaamista.

Spinning
Kesto: 55 min

Sali
Kesto: 40 min

Suunnittelen osallistuvani Helsinki City Runille. Voikohan sinne vielä ilmoittautua? Kävin katsomassa, näköjään voi, mutta hinnat ovat kyllä menneet aika suolaisiksi. Jos ilmoittautuu ennen maanantaita, se maksaa 60 euroa ja sen jälkeen 70 euroa. Mutta tuo on tapahtumana ihan huippu! Oon kaksi kertaa juossut puolikkaan HCR:lla ja molemmilla kerroilla oon tykännyt tapahtumasta. Nyt jos osallistun, niin haluaisin rikkoa edellisen ennätyksen (1:51) ja se vaatis jo vähän treenaamista. Lähtiskö joku kaveriksi juoksemaan puolikasta?

Ensimmäinen puolimaraton vuonna 2006 (9 kk keskimmäisen syntymän jälkeen). Aika näkyy kuvasta.

Mulla on tiedossa rauhallinen viikonloppu tyttöjen kanssa. Miehellä on lauantaina ja sunnuntaina peli. Lupasin käydä tyttöjen kanssa uimassa ja sunnuntaina on luvassa kummitytön synttärit.

Tänään saan esikoisen kotiin. Hänellä on ollut hiihtoloma. Oli puhetta, että hän on mummilla ja ukilla päivät hoidossa ja tulee aina yöksi kotiin, mutta hän halusikin jäädä yöksi ja ekan yön jälkeen vaihtoi kyläpaikkaa kummiensa luo. Mulla on ikävä mun pientä isoa!

Nyt suihkuun. Mä vähän unohduin tähän koneelle... Niin, ja ihanaa viikonloppua kaikille!

6 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Taisin nähdä sut jossain lehdessä (olisko ollut Kotiliesi?) vai oonko ihan väärässä? :)

Suvi kirjoitti...

Mun pitäis opetella juomaan. Siis juon ihan uskomattoman huonosti. :(

Puolimaraton. Huhhuh. En pystyis. :)

Mongusti kirjoitti...

Kyllä toi puolimaraton on aika saavutus. Mulla on tavote että joskus sen vielä vetäisen ja kokonaisen kanssa.. Mut ei ihan vielä….. ;) Hih:)

Ele kirjoitti...

Anonyymi: Kodin Kuvalehti se oli. ;)

Suvi: Vedenjuonti kyllä kannattaa. Olo on paljon freesimpi. (Vielä jos oppis muuten syömään oikein.)

Mongusti: Puolimaraton vain tuntuu kovalta saavutukselta, mutta se on oikeasti vain päästä kiinni. Mä muistan kun ekan kerran päätin ruveta treenaamaan sitä varten. Pelkäsin ihan hulluna, etten pääse edes maaliin, mutta koko juoksu meni ihan yllättävän hyvin. Ei kannata turhaan pelätä. Etsit vain hyvän treeniohjelman, noudatat sitä ja juokset. :) Se on just noin helppoa.

Kokonainen maraton on sitten vähän toinen juttu, koska vaatii pidempää ja pitkäjännitteisempää harjoittelua. Mun paikat ei kestänyt edes treenaamista, koska penikkatauti iski aika pahana jalkoihin, mutta toisilla ei tule mitään. Jos taas kokeilisi kevään aikana treenailla ja katsoa kestääkö jalat tällä kertaa.

leni kirjoitti...

Mä olin torstaina Helenan Powerissa, harmi etten bongannut sua pukkarissa, olisin EHKÄ uskaltanut tunnistautua lukijaksi;) Helena on munkin mielestä hyvä ja tsemppaava ohjelma, ehkäpä joskus vielä uskaltaudun challengeen.

Ele kirjoitti...

leni: Jos törmäät muhun jatkossa, niin tuu ihmeessä juttelemaan. :) Mä taisin olla Powerin aikaan vielä salin puolella heilumassa. Ja kannattaa kokeilla challenge-tuntia, jos oot vaan spinannut aiemmin. Se on ihanan rankkaa ja Helenan vetämänä ihan parasta.

Related Posts with Thumbnails