11.2.2011

Sykemittarii, missä ooot?

Kadonnut sykemittari on ja pysyy piilossa. Olen ihan varma, että se on täällä jossakin, mutta tässä on mennyt jo kaksi siivouspäivää eikä kello ole osunut eteeni. Sykemittari ei edes oikeasti ole mun, vaan miehen, jolta olen ominut sen käyttööni sen jälkeen, kun oma antikkinen Polar lopetti toimintansa.

Hukassa oleva Polarin F11 on aika perus malli, mutta se on ollut riittävä mulle. Se mittaa sykettä, siihen voi asettaa sykerajat, mittaa kalorinkulutuksen, antaa keski- ja maksimisykkeen, voi mitata kierrosaikoja jne.

Nyt jos sitä mittaria ei löydy, niin on varmaan pakko suunnitella uuden ostoa (voi harmi Wink). Minkälaisia mittareita teillä on käytössä? Minkälaiset ominaisuudet on teidän mielestä must?

Eilen kävin pitkästä aikaa spinningissä ja innostuin sen verran, että vedin kaksi tuntia putkeen. Voin kertoa, että nyt on perse kipeä, kun mulla ei ole sellaisia pehmustettuja housuja. Spinningtuntien jälkeen kävin vielä 15 min shapessa, joka on siis keskivartalotreeni. Jälkimmäisen spinningtunnin veti ihana Kati. Kati on aivan ihana tyyppi, jonka tunneilla tulee aina hyvälle tuulelle ja takuuvarma hiki. Treenaamisen ohessa hän kertoo treenivinkkejä, tulossa olevista urheilutapahtumista ja hän kertoo aina biisien nimet mikä on tosi kiva juttu. Monien tuntien jälkeen jää miettimään, että mikäköhän biisi joku hyvältä kuulostanut oli eikä sitten tietenkään muista, että monesko biisi se oli ja minkä biisin jälkeen se tuli, että voisi kysyä ohjaajalta tunnin jälkeen. Katin pitämät easy-tunnit eivät kyllä tunnu yhtään easyiltä, mikä on tietty vaan plussaa. Pitäisikin joskus jättää ihan palautetta, mutta aina on niin kiire kotiin, ettei muista. Kati veti myös shapen. En muista, että olisi monesti poltellut vatsalihaksia yhtä paljon kuin eilen. Kolme settiä staattista pitoa veneasennossa ja sen jälkeen 3 x 8 linkkuveitsiä. Sitten vielä hoover-asennossa jalan siirtoja vatsan alle, sivuun, keskelle, taakse... Au au auuu!

Spinning + spinning + shape
Kesto: n. 2 h

Ihanaa kun on viikonloppu! Tänään on palkkapäiväkin! Nami nami pusi pusi. Kiss

Hyvää viikonloppua kaikille! Mä täytän huomenna 30! SurprisedVanha

11 kommenttia:

Suvi kirjoitti...

Mulla on KuntoPlus-lehden tilaajalahjana tullut mittari, josta on ilmeisesti patteri finito kun ei mene päälle. En siihen koskaan hirmu tarkasti tutustunut, mutta nyt kyllä haluaisin jonkunlaisen sykemittarin. Ihan perusmalli riittäis mulle noilla ominaisuuksilla mitä mainitsit.

Sä oot hikoillu :) Mulla vaihtu spinning leffailtaan kera karkin ja parin oluen. :D BAAAAAD.

Tuleeko huomenna himobileet? ;)

Suvi kirjoitti...

... Niin ja voi vinde miten ihana juomapullo!!!

Jenett kirjoitti...

^^Aloin ensin kattelemaan et mikä juomapullo.. Toi valkoinenko xDDD

Suski kirjoitti...

Kaksi tuntia putkeen spinningiä? Huh, olit varmaan ihan poikki niiden jälkeen ;D.

Minulla on Polarin RS 300x. Tykkään! Siinä on mukana gps, mikä onkin minulle tärkeä, jotta saan mitattua juostun matkan ja vauhdin.

Sanna kirjoitti...

Mulla on Suunto M4. Se on tosi hyvä, sisältää just noita perusominaisuuksia mitä luettelit: keski- ja maksimisyke, kalorit, aika.. Sen lisäksi sillä pystyy joko treenaamaan ihan "vapaamuotoisesti" tai voi noudattaa harjoitusohjelmaa. Kyllä sekin hiukan motivoi lisää, jos mittarissa lukee, että tänään on harjoituspäivä, mutta silti olen kyllä tehnyt omien suunnitelmien mukaan, enkä sen ohjelman mukaan, mutta kuitenkin.. Eipä tuo mikään pakollinen olisi, mutta ihan kiva lisämotivoija. :) Ja siinä on eri kuntotasoja, mitä tavoitellaan sitten tietyssä ajassa..

lurde kirjoitti...

Heh, munkin sykemittari (vanha) oli kadoksissa, mut löytyihän se sitten :) - joten kyl se sunkin jostain putkahtaa. Nyt on Polarin RS300X, johon olen hyvin tyytyväinen.

Hyvää Syntymäpäivää!

Ele kirjoitti...

Suvi: Mun varmaan täytyy nyt ruveta harkitsemaan uuden mittarin ostoa, koska Polar on piiloutunut johonkin tosi hyvään kätköön.

Juomapullo on Fatpipen (salibadytarvikemerkki). Se on ihanan iso. Ei tarvii täytellä kesken treenin.

Jenett: :D Joo, saippuaputeli.

Suski: Joo! :D En edes ollut erityisen poikki. En mä vetänyt itseäni ihan piippuun, kun tiesin tekeväni kaksi tuntia putkeen.

Minkä hintainen tuo RS 300x on? Mä käytän puhelimen gps-softia, joten tuo gps ei olisi mulle välttämätön...

Sanna: Kuulostaa ihan mulle passelilta mittarilta. Mulla ei olekaan koskaan vielä ollut Suunnon mittaria. Ne on kyllä kauniimman näköisiä. Todella hyvä ja painava ostoperuste. ;)

lurde: Mä todella toivon, että mittari löytyy, mutta ei oo vielä näkynyt. Pitäisi varmaan kaivella lasten käsilaukut ja lelukorit vielä kertaalleen läpi.

Kiitos synttärionnitteluista! :)

lurde kirjoitti...

Polar RS300X maksoi vähän aikaa sitten 140€ (ilman footpodia tai gps:ää, ne tekee kaiketi satasen (?) verran lisää)

Anonyymi kirjoitti...

meijän salilla oli taannoin 6h spinning maraton Se vasta olikin nastaa. Ja hyvin jaksoi joskin vaippapöksyt ois ollu kova sana :D

Ele kirjoitti...

lurde: Aa, ok. Ei kuulosta pahalta hinnalta.

Anonyymi: 6 tuntia!? Huh huh. Silloin voi olla peba hieman hellänä. Mä oon joskus spinnannut n. kolme tuntia meidän salin spinningmaratonilla.

Anonyymi kirjoitti...

joo kyllä se vähän hellänä oli mutta yllättävän vähän kuitenkin..Sen jälkee maistu levyllinen suklaata ja pari huurteista:D

Related Posts with Thumbnails