18.3.2011

Sohvallenukahtamisolo

Mun äiti on ihan auttamaton sohvalle nukahtelija. Hän nukahtaa sohvalle aina silloin, kun olohuoneessa on täysi elämä päällä. Teininä meitä ärsytti, kun yritimme hätistellä äitiä yläkertaan nukkumaan, että olisimme voineet rauhassa jatkaa oleilua. Äiti vain mumisi tyytyväisenä, että "ei vielä, tässä on niin ihana nukkua" tai "joo, ihan kohta". Olohuone oli tuollaisina hetkinä usein ihan täynnä, siellä olivat me lapset ja meidän kaverit. Siinä äiti tyytyväisenä tuhisi kaikkien keskellä. Myöhemmin hän lanseerasi tuolle ololle/tilalle otsikossa olevan sanahirviön. Hänelle tulee aina välillä sohvallenukahtamisolo. :D

Nykyään itsekin ymmärrän mitä se tarkoittaa. Unet sohvalla tuntuvat jotenkin niin paljon nautinnollisemmalta kuin sängyssä. Olen välillä hakenut sängystä peitonkin sohvalle nautinnon maksimoimikseksi. Viltit ovat ihan liian pieniä ja ohuita. Miksi vilttien pitää olla niin pieniä, etteivät ne yllä kunnolla varpaista kainaloihin asti?

Eilen nukahdin taas treenaamasta tultua sohvalle. Kylläpä väsyttää. Mutta niin kuin Mau edelliseen viestiin kommentoi, että eikö silloin pidä nukkua, kun väsyttää. Pitää, ehdottomasti.
Tytöt herättävät minua päiväunilta. Kuva viime keväältä.

Olenko muuten kertonut teille, että olen suurperheen toisiksi vanhin lapsi? Meitä on yhteensä kahdeksan sisarusta ja lisäksi vielä kaksi puolikasta, veli ja sisko. Äitini on sankari, jos minulta kysytään. Hän on neuvonut minua nukkumaan joka päivä 15 minuutin päiväunet. Päiväunet olivat hänen jaksamisen avain kiireisimpinä vuosina. Lyhyet päiväunet tekevät ihmeitä. Kannattaa kokeilla! Pitkät päiväunet taas väsyttävät entisestään.

5 kommenttia:

Eve kirjoitti...

Ihana kuva! Ja ihana postaus kaikenkaikkiaan <3

Ps. meillä on niin iso viltti, että se yltää varpaille ja kainaloon :D Mä oon monta kertaa miettinyt, että elämä olis paljon ankeampaa ilman tuota ihanaa vilttiä!

Anonyymi kirjoitti...

Oon monesti blogia lukiessa miettinyt, että sinussa on niin tuttua. Olemme olleet nuorempana ehkä samalla leirillä ??

Itsekkin olen ison perheen vanhin lapsi.

Kiitos kivasta blogista. Hellyttävä tuo kuva tuossa yllä.

Mukavaa lauantaita.

Taria

Ele kirjoitti...

Eve: Kiitos! :)

Mä tarvisin ehdottomasti sellaisen viltin, jota ei tarvitse repiä, että se yltää suojaksi.

Taria: Kiitos kommentista! Voi hyvinkin olla, että ollaan oltu samalla leirillä. :) En vain yhtään osaa arvata kuka olet. Oulusta?

Anonyymi kirjoitti...

Et varmasti voi mua arvata, kun en minäkään sinun nimeä enää muista. En ole Oulusta, mutta nuorempana paljon siellä pyörin. Voi olla myös, että meillä on yhteisiä tuttuja paljonkin. :)

Taria

Ele kirjoitti...

Taria: Okei. :)

Related Posts with Thumbnails