5.4.2011

Viikko vielä ja sitten...

Alkaa pyöräily! Ostin viikko sitten bussikorttiini vielä kaksi viikkoa armon aikaa, kun työmatkan varrella näkyi vielä uhkaavia jääkökkäreitä ja lumiosuuksia. Perjantaina viimeksi kaaduin valkoisissa farkuissani työpaikan parkkipaikalle. Olen kaatunut tämän talven aikana muutamia kertoja.

En ole ehkä edes kertonut teille, miten huonosti mä pidän huolta mun Hobbyhall-pyörästä? Tai kerroinkohan mä alkutalvella, miten mun pyöräilykausi loppui? No, kerronpa nyt joka tapauksessa. Pyörä jäi työpaikan pyörätelineeseen, koska avain katkesi pyörän lukkoon. Siellä se valkoinen ratsu odottelee kuuliaisena minua, ehkä hieman ruostetta keränneenä. Aion huoltaa/huollattaa sen siihen kuntoon, että sillä pääsee taas eteenpäin. Pyörä oli muutenkin aivan onneton ostos. Kyllä sillä tosiaan pyöräilee, mutta huono se on, ei siitä pääse mihinkään. Taas tuli todettua, että halvalla ei saa hyvää.

Nyt jos aloitan pyöräilyn ja lopetan marraskuussa, säästän joka kuukausi noin 95 euroa. Seitsemässä kuukaudessa olen säästänyt noin 665 euroa, eli uuden kunnollisen pyörän verran rahaa.

4 kommenttia:

Rokkirusetti kirjoitti...

Pakko kyllä tähän todeta, että laadukkaan pyörän hankkiminen todella kannattaa!

Mieheni on aina ollut pyöräilijä (laskenut kesäisin laskettelumäkiä ja hyppyreitä pyörällään, mutta luojan kiitos ei tee sitä enää :D ), joten kun minä tulin kuvioihin hänellä sattui olemaan varasto täynnä "jämäosia" joista saatiin kokonainen pyörä minulle kasattua. Kyseessä on siis kunnon crossi millaista voisi käyttää kilpailuissakin.

Ja se mitä tunnen pyörääni kohtaan on puhdasta rakkautta. Olen hurahtanut pyöräilyyn aivan täysin ja suunnitellaankin jo kesälomareissut siihen tyyliin, että pyörät lähtevät ehdottomasti mukaan.

Suvi kirjoitti...

Mulla on myös Hobbarin pyörä, vuosimallia 2004. :D Kertaakaan en ole liikkeessä huollattanut, itse vaan öljyilty ja putsattu. Ehkä kannattais... :D Sentään oon kellarissa säilyttänyt, tosin yks toinen tyyppi meiltä on kasannut pyörän päälle kellariroinaa ihan kiitettävästi.

Anne kirjoitti...

Kandee -ehdottomasti- hankkia kunnon pyörä. Oot sen ansainnut kun kuitenkin käytät sitä paljon. :) Varmasti lukko ja avainkin on sitten kunnon kamaa ettei tosta vaan katkee. ;)

Ele kirjoitti...

Rokkirusetti: Mä tiedän! Ja mä haluan! Pitäis nyt vaan säästellä rahaa ja investoida kunnon pyörään, ja lukkoon.

Suvi: Hehee. Kyllä nuilla Hobbarin pyörillä eteenpäin pääsee ja ihan hyvinkin vielä, mutta jos pyöräilee tuhansia kilometrejä vuodessa, niin parempi pyörä voisi olla aika helmi juttu.

Anne: Juu, niin kannattais. :) Ja kyllä mä vielä sen uuden hyvän pyörän hommaan. Ja lukkoon. ;) Ei noilla cittarin lukoilla mitään tee. :P

Related Posts with Thumbnails